Voor Marja van Gulik is achteroverleunen geen optie

Voor Marja van Gulik is achteroverleunen geen optie

Marja van Gulik runt samen met haar partner Bert het social mediabedrijf BuzzPartners. “Bert startte het bedrijf zo’n tien jaar geleden. Ik sloot na vier jaar aan en daar heb ik geen dag spijt van gehad”, zegt Marja. “Samen met een fijn team van medewerkers helpen we bedrijven met hun social media marketing. Onze klanten zijn ondernemers in het MKB, vooral uit Noord-Holland”, vertelt ze.

Voordat Marja instapte bij BuzzPartners werkte ze bij WebRegio. “Daar heb ik ervaren dat de relatie met je klant van cruciaal belang is. Als er onderling vertrouwen is bereik je samen zoveel meer.” Dat geldt ook voor de omgang met het team; een potje tafelvoetbal tussendoor, de wekelijkse lunch die bij toerbeurt wordt verzorgd, het draagt allemaal bij aan de voelbaar goede werksfeer op het kantoor aan de Wilhelminalaan. “We werken hier allemaal keihard, maar we hebben het ondertussen ook gewoon heel leuk met elkaar”, zegt zij.

Dat harde werken is nodig: tijdens de eerste Coronagolf kwam de boel piepend tot stilstand. Er volgden drie zware maanden met nagenoeg geen omzet. Veel bedrijven hadden met zoveel problemen te kampen dat de marketing op een lager pitje kwam te staan. “Begrijpelijk, maar niet verstandig. Juist in lastige tijden is het van levensbelang goed zichtbaar te blijven”, aldus Marja.

Een van de dingen die ze toen heeft opgepakt is het initiatief ‘Ik koop lokaal’. Een platform waar ondernemers zichtbaar kunnen blijven zonder dat het ze iets kost. “We hebben een Facebookpagina gemaakt waarop ondernemers uit Purmerend en omstreken één keer per week een bericht kwijt kunnen. Ze sturen ons een foto of aanbieding, wij maken er een aansprekende post van en plaatsen die op de pagina.” licht de ondernemer toe. “Daar bleek behoefte aan, inmiddels heeft de pagina ruim 5500 volgers. En geen addertjes onder het gras hoor”, verzekert ze. “Het zijn zware tijden voor veel bedrijven, daar weten we zelf inmiddels alles van. Wij zijn er zonder al te veel kleerscheuren doorgekomen, dus we blij dat we zo een steentje kunnen bijdragen”, besluit Marja van Gulik.

#wijzijnpro

Share this post

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Contact to Listing Owner

Captcha Code