Nieuw PRO-lid stelt zich voor: Suez Thee

Nieuw PRO-lid stelt zich voor: Suez Thee

Expert in theebeleving

“Losse thee is een beleving. Die begint al bij het zetten, wanneer je het blikje opent en de geur vrij komt. Dan doe je het in een zeefje en giet het water op. Het is bijna meditatief.” Dat bleek zeker afgelopen jaar toen Annemarie haar omzet dermate zag groeien dat die groeispurt reden was te verhuizen om meer ruimte te creëren. “Waarschijnlijk was de thee-beleving voor mensen in de coronatijd een soort troost. Daarnaast liftte ik mee op mijn wederverkopers zoals boerderijwinkels die vorig jaar hun handel zagen opbloeien.”

Zes jaar geleden startte Annemarie met de verkoop van losse thee, ze rolde er eigenlijk per toeval in. “Ik was zelf helemaal geen theeliefhebber tot ik een keer tijdens een cursus een kop thee kreeg van losse thee. Dat vond ik zo lekker dat ik het voor mezelf ging bestellen en zelfs besloot hier High Teas mee te geven. Na ongeveer een jaar kreeg ik een uitnodiging voor een koffie- en theebeurs, daar leerde ik de leverancier van mijn thee kennen. We raakten aan de praat en ze vroeg of ik de thee niet zelf wilde gaan verkopen via een webshop. Ik kreeg een pakket proefsamples mee en mocht er over nadenken maar dat hoefde ik niet lang te doen. Die proefsamples trokken me over de streep. Ik startte vijf jaar geleden met acht soorten thee, na drie maanden had ik er 25 en inmiddels verkoop ik ruim honderd soorten. Daarnaast verkoop ik veel thee-accessoires.” Ze verkoopt via haar webshop en wederverkopers. Voor corona zette ze ook veel af bij de horeca en in schoonheids- en kapsalons.

Het is redelijk intensief werk, want de pakjes thee maakt Annemarie zelf, hoewel inmiddels met hulp van een vulmachine. En ze heeft nog volop plannen. Zo biedt haar nieuwe huis een Theekamer waar al haar producten staan uitgestald en ze eventueel klanten kan ontvangen. Na corona staan er ook weer theecafés op stapel, in de woonkamer. “Dat is zo leuk. Ik heb veel verstokte koffiedrinkers hier langs zien komen die niets met thee hadden en daarna, aangenaam verrast, weggingen met tassen vol thee en vaste klant werden.”

En ze is nu al druk met Adventboxen. “Dat heb ik vorig jaar voor het eerst gedaan, en dat heb ik geweten. Ik lanceerde het plan begin september en rekende op ongeveer 75 verkopen, maar dat werden er 175. Dat was dus flink aanpoten naast de gewone verkopen. Daarom ben ik nu al begonnen met het plannen, en ga ik binnenkort al testen en proeven. We gaan ons daarmee niet weer over de kop werken”, zegt ze lachend.

#wijzijnpro

Share this post

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Contact to Listing Owner

Captcha Code